Fasit Del 2 – D, E, F
De er vi i land med seks av tolv grupper, og et gruppespill med utrolige mengder av kamper til alle døgnets tider nærmer seg omsider slutten.
Det ble spilt i feil rekkefølge denne kampdagen. Men sånn Gianni-tøv kan vi ikke ha noe av.
Gruppe D:
Erdogans tapre tapere påførte Trumps soccerboys et kjedelig men betydningsløst tap. Det betød likevel lite i praksis. Paraguay og Australia var begge fornøyd med uavgjort og spilte da selvsagt 0-0.
Dermed bommer jeg her og. Tyrkia kom sist, USA vant som spådd. Australia tok andreplassen. Paraguay er også videre som treer med sine fire poeng.
Gruppe E:
Ecuador kom målløse til kampen mot Tyskland, men jammen kneppa de ikke til og vant. Elfenbenskysten hadde få problemer med Curaçao, og sikra seg med det andreplassen.
Heller ikke i denne gruppa traff jeg blink med spådommen, men første og siste satt. Og Toeren og treen bytta seg imellom. Med sine 4 poeng er også Ecuador videre.
Gruppe F:
Heller ikke her var det fulltreffer. Utifra mitt tips over prestere Japan og tok seg til en andreplass. Tunisia var forferdelig svake og kom ordentlig sist. Nederland var som ventet knusende overlegne. Inn imot kampen var det mest spenning mellom Japan og Sverige. Begge videre med Uavgjort samtidig som de spilte om andreplassen.
Men for svenskene var det for lite kvalitet.
Oppsummering:
Alle treerne i disse tre gruppene får med seg fire poeng, og bør være komfortabelt opp på treertabellen. I kveld og i natt blir det nok likevel store utslag på treerne. Ingen utenom Jordan er egentlig definitivt ute. Men for våre skotske uvenner (det blir aldri tilgitt å utnytte Østigaards krampe), ser det ekstremt mørkt ut. De er nede på åttende på treertabellen. Og selv om Algerie og Kroatia kan ramle bak med dårlige resultater. Er det utenkelig at alle tre feiler samtidig som både Belgia og Kongo driter seg ut. Også Senegal som er sist med 0p -3 kan gå forbi Skottland, men også for dem ser det stygt ut med avansement. Selv med kalassifre mot Irak.